Kerstmis - Reisverslag uit Powder Springs, Verenigde Staten van Vincent Koole - WaarBenJij.nu Kerstmis - Reisverslag uit Powder Springs, Verenigde Staten van Vincent Koole - WaarBenJij.nu

Kerstmis

Door: Vincent & Brenda

Blijf op de hoogte en volg Vincent

25 December 2005 | Verenigde Staten, Powder Springs

He Luitjes,

Hier weer eens een berichtje vanuit Amerika. Ik zal in omgekeerde volgorde ff snel vertellen wat we allemaal gedaan hebben sinds ons laatste berichtje.

25-12:
We zijn nu bij Robert en Trish (vrienden van ons die rond 1990 in Terneuzen hebben gewoond), vanmorgen vroeg (8.15u) was het tijd om kerstkadootjes uit te pakken.
Dit was op z'n Amerikaans, je kon de kertsboom bijna niet meer zien, omdat er zoveel cadeaus onder/voor lagen.
Iedereen van de familie was er, hun dochter met vriend, zoon met z'n ex-vrouw en drie kinderen en wij dus, het wss lekker druk dus zo vroeg op de morgen.

24-12:
Gister op kerstavond lekker gegeten met z'n allen, het was een grote ham.
's middags waren Brenda en ik naar het Georgia Aquarium geweest, dit is het grootste aquarium ter wereld en is erg nieuw (in het voormalig Olympisch Stadium van de Olympische Spelen van 1996). Het is een maand geleden pas geopend.
Na een uur in de rij gewacht te hebben (en niet veel vooruit gekomen) was ik het wel een beetje beu, dus ben ik ergens maar eens gaan vragen of ik geen kaartjes kon kopen voor een andere dag, want mensen met kaartjes konden zo doorlopen. Ik mocht gewoon doorlopen naar binnen om kaartjes te gaan kopen, voor maandag, maar die waren er niet meer, dus vroeg ik of er nog kaartjes waren voor vandaag en ze zei ja hoor voor over 45min, en dus heb ik die gekocht en ben ik Brenda uit de rij gaan halen en waren we 30min later binnen. Dit was waarschijnlijk een uur of twee sneller dan de rest in de rij!

Het aquarium was erg gaaf, we hebben ongeveer 150 foto’s gemaakt met Brenda haar nieuwe camera die we de dag eerder hadden gekocht, de camera werkt nog steeds. En nog 90 foto’s met mijn camera, misschien zetten we deze foto’s nog online vandaag of morgen, anders moeten jullie ze maar eens komen bekijken in januari.

23-12:
Relaxdagje, en op zoek naar een vriendelijk geprijsde & nog vandaag op te halen nieuwe camera voor Brenda. Haar in Nederland gekochte camera heeft het begeven op de dag dat ze hier aankwam... Waarschijnlijk gewoon een technisch probleem.. Na wat e-mailcontact mogen we hem hoogstwaarschijnlijk teruggeven en krijgen we ons geld terug.. Anders wordt hij gerepareerd.. en hebben we 2 dezelfde camera’s..

22-12:
’s Morgens een onbijt van brood van andere mensen in het motel, omdat de bagels zo hard waren dat ik er iemand mee dood zou kunnen gooien. Na het ontbijt zijn we nog een wandeling van een half uurtje gemaakt naar een waterval daar wat foto’s gemaakt en dan terug naar de auto gelopen. Daarna zijn we naar het uitkijkpunt gereden, waar we een supermooi uitzicht hadden over de Smoky Mountains, die er dus echt “Smoky” uitzagen.
We zijn hier(Powder Springs) vandaag rond 19.00u aan gekomen nadat we om ongeveer rond de middag waren vertrokken uit de Smoky Mountains.

21-12:
We waren rond de middag in Gatlinburg (is in de Smoky Mountains) na wat informatie te hebben gevraagd besloten we om naar Cade Cove(waar je de meeste kans hebt om wildlife te vinden) te gaan rijden. Dit was ongeveer een uur rijden. Daar hebben we een verplicht(eenrichtingsverkeer) rondje gereden door het gebied. Halverwege was er een “hike” (wandelroute) naar een mooie waterval (zie kertskaart, die iedereen wel zo een beetje zou moeten hebben ontvangen, zoniet kijk ff in je bulkmail). Dit zou een 3 tot 4 uur durende wandeling door de berg moeten zijn, maar wij deden er ongeveer twee uur over, plus natuurlijk wat tijd die we bij de waterval door hebben gebracht. Na de hike weer terug naar de auto en ons rondje afmaken, waar we alleen maar herten hebben gezien. Daarna hebben we een motel gezocht om de nacht door te brengen. Na een tukje van een half uur gaan eten bij Shoney’s(dinerbuffet) wat erg goed (en goedkoop) was! Daarna door Gatlinburg rijden om de lichtjes te bekijken, zoveel mooie kerstverlichting!!

18-12 t/m 20-12
Daarvoor in Toronto en Niagara Falls geweest, maar dat vertellen we later...
Hier wel alvast de foto’s:

Groetjes en fijne kerst,

Vin & Bren

• 25 December 2005 - 21:58

Bro:

hey vin
    we zijn weer op de hoogte van jullie belevingen.
    We (edwin vooral) vond het leuk om je stem ff te horen. geniet maar van de laatste weekjes en doe de groeten aan iedereen daar.

have fun and happy new year

• 26 December 2005 - 10:39

Pa:

thanks to robert en trish for their hospetality
    next time they stay in Holland in the polder and
    they will be ghest from us

• 26 December 2005 - 10:43

Pa:

goede reis verder en we horen van jullie
    wel veel foto's om te bekijken
    Oke , vandaag geen krant dus zijn er even voor gaan zitten
    Geniet van alle mooie zaken die het leven biied, maar het is niet allemaal zo natuurlijk dat ons dit overkomt.
    wees daar dankbaar voor
    De boodschap van het kerstmis

• 26 December 2005 - 15:55

Dominique:

Hoi Brenda en Vincent zo te lezen hebben jullie al leuke dingen gedaan, ik heb op dit moment 2 weken vakantie je moeder is bij ons blijven eten de 2e kerstdag. Nog veel plezier en gezellige kerstdagen en nog een gezellig en leuk nieuwjaar.
    Groetjes: Bennie, Vera en Dominique.